Weer thuis

29 december 2013 - Schiphol, Nederland

Singapore 28 december

Gisteravond nog wat ingepakt en niet te laat in bed gegaan. Vannacht zelfs wakker geworden van de regen en het viel met bakken naar beneden. Voorspelling voor de komende 10 dagen in Christchurch is regen. We moesten vanmorgen al om 6.45 uur op en dat is niet iets wat wij de afgelopen maand gewend waren. Na een douche en kop thee richting vliegveld gegaan. Het was al aardig druk op vliegveld van Christchurch maar we warren al snel onze koffers kwijt. Helaas konden deze niet worden doorgeboekt naar Amsterdam. De vlucht naar Auckland duurt maar 70 minuten en na een wat schommelende vlucht onze koffers maar weer opgehaald en van de binnenlandse terminal maar even lekker gewandeld naar de internationale terminal. In Auckland was het lekker weer en droog dus even lekker benen kunnen strekken. Ook het inleveren van de koffers was zo gebeurd en toen door richting de douane. Hadden we geen uitreisformulier ingevuld, dus mochten we dit eerst gaan doen. Uiteindelijk mochten we toch NZ verlaten. In Auckland hadden we 3 uur wachttijd dus even wat gegeten en nog even een paar winkeltjes bekeken. Met inchecken voor de vlucht naar Singapore waren we snel aan de beurt want we zaten vrijwel achterin. Dat krijg je er van als er 1 van ons bij het raam wil zitten.

De vlucht verliep in het begin prima. Eten kwam op tijd en er was een goed wijntje bij het eten, dus niets te klagen. Ook even een film gekeken en wat muziek geluisterd. N 6,5 uur ging echter het lampje van de veiligheidsgordels aan. Carla was nog niet naar het toilet geweest en moest toch eigenlijk wel. Er werd omgeroepen dat iedereen op zijn plaats moest blijven zitten en dat de toiletten dus niet gebruikt mochten worden. Het is dus in zo’n vliegtuig hetzelfde als bij een evenement; als er rood-wit lint is gespannen wil dat zeggen dat je er niet doorheen mag en men doet dat toch. Oftewel ze gaan allemaal aan de loop want ze moeten, ondanks dat de stewardessen zeggen dat het niet mag, gewoon naar het toilet. Uiteindelijk ging na 9 uur het lampje weer uit en waren wij nog ongeveer de enige twee die gebruik moesten maken van het toilet. Rest was dus al geweest. Zelfs mensen die gewoon een beetje heen en weer gaan lopen. Het lampje was ook niet voor niets aan want we gingen echt door een hoop turbulentie heen, hebben we nog niet echt vaak zo gehad. Is maar goed ook want dan is vliegen toch ineens wat minder leuk. Zelfs de cabinecrew werd naar hun stoelen verwezen en zij mochten even een tijdje niet meer aan de loop waardoor het eten op een laat moment nog werd geserveerd. Uiteindelijk keurig op schema, na 10 uur vliegen,  in Singapore geland en we hebben hier nu nog 5 uur wachttijd. We zitten dus nu, heerlijk na het tandenpoetsen en opfrissen, op een lekkere luie stoel, onderuitgezakt te wachten.

Sint Pancras 29 december

Inderdaad we zijn weer thuis. Gisteravond om 23.55 uur uit Singapore vertrokken voor een vlucht van 14 uur naar Amsterdam. Vliegtuig zat lang niet vol en daardoor hadden we allebei de beschikking over 3 stoelen. Dus konden we lekker slapen. De crew vroeg wel om even te wachten tot de deuren gesloten waren voordat je andere stoelen in beslag nam. Natuurlijk kunnen al die Nederlanders weer niet gewoon even wachten. Dus hele gezinnen namen zo 5 rijen in beslag. Wij hebben netjes gewacht en toen een extra plaatsje toegeëigend. Ook deze vlucht had weer veel last van turbulentie en drinken bleef dus maar net aan in onze glazen. Doordat we wat hebben kunnen slapen viel de vlucht alles mee en vonden we het eigenlijk wel lekker snel gaan.

Op Schiphol aangekomen hadden we ook snel onze koffers en Ron, onze privé chauffeur stond ons al op te wachten bij de VIP uitgang. Dus we waren lekker snel op weg naar huis.

Wat we nog niet hadden geschreven in eerdere verslagen is dat er vaak in NZ werd gevraagd of we voor de eerste keer in het land waren. Dan antwoorden wij direct, “nee, het is ons zesde bezoek aan dit land”. Daarop antwoorden zei allemaal, “jullie zullen dan wel van dit land houden”. Inderdaad dat doen we dan ook en dit was dus ook zeker niet onze laatste reis naar dit prachtige land. Wil je er ook heen dan kun je ons zeker om ideeën vragen.(vooral Henk !)

Verder willen we jullie allemaal heel erg bedanken dat jullie een beetje met ons onderweg waren. Leuk de vele reacties op onze verslagen die we natuurlijk niet allemaal konden beantwoorden. We hopen dat jullie zo een beetje een indruk hebben gekregen van slechts een klein stukje van Nieuw Zeeland. Wil je meer foto’s zien dan horen we het wel.

Vanuit Sint Pancras wensen we jullie een hele goede jaarwisseling toe en een gezond en gelukkig en sportief 2014 en tot snel !!

Bedankt Carla en Henk

1. Petra:
    29 december 2013
    Welkom thuis!
    (Kunnen jullie vanmiddag zo door voor mijn verjaardag hihi)
  2. Albert:
    29 december 2013
    bedankt voor de mooie verhalen
  3. Tineke:
    Welkom thuis,
    Goed bekeken dat jullie de regen in NZ ontvluchten.
    Hier is het.... niet veel beter maar wel thuis!
    Hgroeten, Tineke
  4. Anita:
    30 december 2013
    fijn dat jullie weer veilig zijn geland
    en nu heerlijk thuis in nederland oud en nieuw vieren
    voor jullie ook een goed 2014
  5. De Berkhoutjes:
    30 december 2013
    Henk & Carla, super leuk om iedere keer jullie verhalen te lezen, heel wat beleefd de afgelopen weken! Nu nog ff bijkomen en op naar de jaarwisseling. Wij wensen jullie voor 2014 veel gezondheid, geluk en héél veel winstpunten voor Hugo Girls!!!!