Christmas in Christchurch

26 december 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Christchurch 25 december

Gisteren op eerste kerstdag wakker geworden met prachtig weer. Zonnetje was er al vroeg bij en Keegan kon niet wachten om de pakjes onder de boom open te kunnen maken. Hierna bacon and eggs, gebruikelijk ontbijt met kerst, zijn we even richting het kerkhof gegaan. Wat een drukte daar op kerstmorgen. Veel mensen hier gaan op kerst even naar het kerkhof. Vreemd is wel voor ons dat mensen muziek meenemen, maar ook hun biertje. Hierna terug gegaan om de salades en dergelijke te maken voor de BBQ in het park. Alles kon allemaal maar net in de auto en voor ons was er dan nog wel wat ruimte over. Bij het park aangekomen bleken we de beschikking te hebben over een keuken en voor slecht weer een grote zaal. Nadat alle spullen in de keuken stonden en iedereen zich had geïnstalleerd, kwamen er volop cadeautjes tevoorschijn. Eerst voor Pam omdat zij 49 was geworden en daarna voor iedereen omdat het kerst is. We hadden nog zo gezegd geen cadeautjes voor ons. Dus toch!!!

Omdat er ook een groot grasveld was kwamen er volop ballen en andere dingen tevoorschijn en werd er onder andere gevoetbald. Voor Pam ging het echter fout. Een zweepslag betekende voor haar, been omhoog en toekijken. Helaas begon het ook nog te regenen dus snel alle spullen naar binnen verplaatst en uiteindelijk uitgebreid binnen zitten eten. Ze doen hier ook een aardbei in hun glas met witte wijn. Ze laten die aardbei continu in het glas en als ze dan uitgedronken zijn eten ze deze op. De aardbei heeft dan een goede wijn smaak. Ook aardbeien gedoopt in pure chocola is hier een specialiteit. Wij vinden het niet echt geweldig. Na het eten is Pam naar het ziekenhuis gebracht en hebben wij alles opgeruimd. Hierna weer vertrokken naar huis. Toen Pam terugkwam bleek de diagnose van een zweepslag de juiste te zijn.

In de avond het eten maar eens overgeslagen. Zaten eigenlijk wel vol van de middag. Beetje lui tv gekeken en uiteindelijk nog laat in het bed.

Christchurch 26 december Boxing Day

Vanmorgen alweer vroeg uit de veren en direct de radio aangezet via de computer. Top 2000 is in volle gang en we genieten er net als velen van jullie ook hier van. Net via facebook berichtje gestuurd dat we ook in Christchurch meeluisteren met de lijst der lijsten.

Straks ook maar even wat shoppen. We moeten natuurlijk even aan Boxing Day, zoals ze 2e kerstdag hier noemen meedoen. Op tv werd er gisteren continu reclame gemaakt over alle aanbiedingen die vandaag starten. Zal er een foto van maken zodat jullie kunnen zien hoe druk het in de winkelcentra is.

Inmiddels zijn we terug van het winkelcentrum. Vooral de winkels met computergames en met allerlei elektrische apparatuur waren waanzinnig druk. Ook de Mac Donald en alle andere eettenten waren om 11.30 uur in de morgen al weer volop bezet. Of er 1e kerstdag nog niet voldoende gegeten is. Zelfs de supermarkten doen hier mee met de uitverkoop. Ik heb in de afgelopen weken de wijn niet zo goedkoop gevonden in de winkels als vandaag. Moeten er misschien nog maar even een keer heen. We waren tenslotte te voet naar de winkels, dus konden we niet zoveel meenemen.

1. John en anneke:
    26 december 2013
    Volgens mij vindt Carla chocola erg lekker, of niet met aardbeien ?
  2. Afra:
    27 december 2013
    Ik vind de combie chocola en aardbeien erg lekker! Ik wens jullie een goede terugreis en ik heb genoten van de verhalen. Zie jullie oudjaars avond? Big en hug en groetjes Afra